Co jest niezbędne w prowadzeniu firmy sprzątającej?
Trendy

Co jest niezbędne w prowadzeniu firmy sprzątającej?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Własna firma sprzątająca to stosunkowo prosty biznes. Nie wymaga on zbyt dużych nakładów finansowych, poszukiwania wykwalifikowanych pracowników oraz zdobywania specjalnej licencji bądź uprawnień. Co więcej, na korzystanie z usług firm sprzątających decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw, nie musisz się więc martwić o ewentualny brak klientów.

Biznesplan firmy sprzątającej

Każda firma, niezależnie od rodzaju działalności, musi mieć swój biznesplan. To dzięki niemu określimy szansę na powodzenie w biznesie – przeanalizujemy naszą konkurencję, określimy kosztory, cennik usług, sposób reklamy itp. Biznesplan pozwoli również na wyznaczenie, na jakie konkretnie usługi sprzątające jest zapotrzebowanie w naszym regionie. Czy lepiej skierować swoją ofertę do firm, czy może do osób prywatnych. Taki dokument pozwoli Ci na zebranie wszystkich mocnych i słabych stron Twojego biznesu oraz wskaże ewentualne przeciwności losu, które mogą pojawić się podczas prowadzenia biznesu.

Rejestracja firmy sprzątającej

Najprostsza w założeniu jest jednoosobowa działalność gospodarcza. Wystarczy jedynie przesłać przez Internet wniosek o wpis do CEIDG-1 i podpisać go za pomocą profilu zaufanego. Jeżeli chcesz założyć firmę sprzątającą, możesz się również zdecydować na inne formy działalności, z wyjątkiem spółki partnerskiej. W przypadku spółki cywilnej, formularz CEIDG-1 muszą wypełnić wszyscy wspólnicy, a następnie zawrzeć umowę spółki.

Jeżeli chcesz zarejestrować firmę sprzątającą pod postacią spółki prawa handlowego, musisz dokonać rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz umieścić ją w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Może być wymagane od Ciebie również wniesienie kapitału zakładowego.

Koszty firmy sprzątającej

Pierwsze koszty pojawiają się już na etapie zakładania działalności. Opłata za wpis do KRS wynosi 250 zł, a do Monitora Sądowego i Gospodarczego 100 zł.

Nie zapomnijmy również o kwestiach zakupu sprzętu. Hurtownia chemiczna to miejsce, w którym trzeba będzie zrobić większe zakupy. Polecamy korzystać z zakupów online, np. na roem.pl, gdyż pozwoli to na zaoszczędzenie znacznej sumy pieniędzy. W firmie przydadzą Ci się przede wszystkim różnego rodzaju urządzenia czyszczące: automaty szorujące i czyszczące, odkurzacze przemysłowe i piorące, urządzenia do mycia szyb, myjki ciśnieniowe, polerki, wózki do sprzątania, zamiatarki oraz urządzenia do czyszczenia wentylacji i klimatyzacji. To, jakie sprzęty zakupisz, zależy od charakteru Twojej firmy. Inne urządzenia przydadzą się do sprzątania prywatnych mieszkań, a inne do czyszczenia powierzchni biurowych lub przemysłowych.

Kluczowe są również odpowiednie detergenty. To m.in. od nich będzie zależała jakość oferowanych przez Ciebie usług. Przydadzą się m.in. wszelkiego rodzaju preparaty do mycia podłóg, środki do prania dywanów i tapicerek, płyny do utrzymania higieny sanitariatów oraz odświeżacze powietrza.

Fot.: Nino Maghradze/unsplsh.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Ubezpieczenie wynajmowanego mieszkania – ile kosztuje?
Ubezpieczenie wynajmowanego mieszkania – ile kosztuje?
Wynajęcie mieszkania to korzystny sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy.
Jak przyozdobić kosz na kwiaty?
Jak przyozdobić kosz na kwiaty?
Chcesz samodzielnie przyozdobić kosz na kwiaty? Przeczytaj TOP 5 propozycji jak to zrobić.
Jak wybrać idealne meble i akcesoria dla nowoczesnego wnętrza – inspiracje i praktyczne porady
Jak wybrać idealne meble i akcesoria dla nowoczesnego wnętrza – inspiracje i praktyczne porady
Artykuł przedstawia inspirujące pomysły oraz praktyczne wskazówki na wybór mebli i akcesoriów, które podkreślą nowoczesny charakter Twojego wnętrza. Dowiedz się, jak stworzyć swoją wymarzoną przestrzeń!
Ostatnie wpisy