Home office – jak pracować z domu i zorganizować miejsce?
BiuroWnętrza

Home office – jak pracować z domu i zorganizować miejsce?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W ciągu ostatnich kilku miesięcy życie wielu z nas zmieniło się z powodu koronawirusa. Znaleźliśmy się w obliczu nowej rzeczywistości: home office. Podczas gdy niektórzy pracują tak od wielu lat, dla innych sytuacja zmieniła się diametralnie. Pojawiają się nowe wyzwania, takie jak niefunkcjonalne przestrzenie i stres związany ze stworzeniem codziennej rutyny. Sprawdź, jak zorganizować piękne, praktyczne, wygodne, a jednocześnie inspirujące biuro!

Jak zaprojektować home office w salonie?

Nie każdy ma wolne miejsce na zorganizowanie domowego biura. Jeśli należysz do tej grupy osób, musisz poszukać innego rozwiązania. Istnieje wiele kreatywnych i inspirujących sposobów na zagospodarowanie przestrzeni biurowej w domu. Możesz przekształcić kącik lub ścianę salonu w miejsce do pracy. Najlepiej, by wspomniany kącik znajdował się blisko okna. Naturalne światło nie tylko Cię zainspiruje i zmotywuje do działania, ale także złagodzi zmęczenie oczu i bóle oczu wynikające z długich godzin pracy.

Zdefiniuj swoją przestrzeń

Zastanawiasz się, jak wyodrębnić biuro w innym pomieszczeniu? Pomyśl o dodaniu prostych elementów, takich jak dywaniki, obrazy lub parawan. Dzięki temu łatwiej zidentyfikujesz nową przestrzeń. Jeżeli chcesz zaoszczędzić trochę miejsca, poszukaj wielofunkcyjnych mebli. Oprócz tego zadbaj o wygodny fotel. Dobrze sprawdzi się tu model obrotowy. Upewnij się, że trzymasz łokcie pod kątem prostym. Pamiętaj, by ustawić ekran na wysokości oczu. Dzięki temu unikniesz bólu szyi i kręgosłupa.

Zachowaj porządek w miejscu pracy

Czysta i uporządkowana przestrzeń pozytywnie wpływa na naszą produktywność. Naukowcy z Uniwersytetu w Princeton badali związek między otoczeniem a rozproszeniem uwagi. Stwierdzili, że bałagan może utrudniać koncentrację. Zadbaj więc o właściwą organizację miejsca pracy. Upewnij się, że masz pod ręką niezbędne przedmioty.

Pamiętaj, że domowe biuro wcale nie musi być nudne. Wykaż się kreatywnością, dodając trochę koloru do przestrzeni. Pomyśl o meblach w odważnym kolorze. Możesz też pomalować ścianę na intensywny kolor. Powieś nad biurkiem korkową tablicę, na której będziesz mógł przyczepić listę z rzeczy do zrobienia. 

Pomyśl nad drugim monitorem

Drugi monitor zwiększy Twoją produktywność. Dodatkowy ekran ułatwia wykonanie wielu zadań, takich jak kodowanie, projektowanie, pisanie, czy research. Jeśli nie lubisz żonglować okienkami przeglądarki, takie rozwiązanie z pewnością przypadnie Ci do gustu. Pamiętaj, by kupić taki sam model. Dzięki temu uzyskasz taką samą jakość obrazu. 

Pamiętaj o myszce i klawiaturze

Skromna myszka i klawiatura są często ignorowane w przypadku większego, bardziej efektywnego sprzętu. Warto jednak zaznaczyć, że odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu produktywności i komfortu użytkowania. Wypróbuj klawiaturę mechaniczną, która ma charakterystyczne, klikalne klawisze. Chociaż może być głośniejsza niż standardowe modele, oferuje ogromną wygodę w trakcie pisania. Szczególnie pokochają ją pisarze, copywriterze, dziennikarze i programiści.

Jeżeli chodzi o myszkę, wybierz większy model. Upewnij się, czy wygodnie leży w dłoni. Zrezygnuj z małych myszek. Nie sprawdzą się przy dłuższym użytkowaniu.

Daj odpocząć oczom

Pamiętaj, by robić regularne przerwy. Dzięki temu dasz odpocząć oczom i unikniesz bólu głowy. Warto tutaj stosować zasadę 20-20-20. Co dwadzieścia minut oderwij wzrok od ekranu. Spójrz na coś oddalonego o dwadzieścia metrów. Nie odrywaj od tego wzroku przez dwadzieścia sekund. Gwarantujemy, że oczy będą Ci za to wdzięczne!

Wysprzątaj biurko

Sprzątając biurko, łatwiej zorganizujesz sobie pracę. Spójrz na niego przez chwilę i zastanów się, czy pokrywają go stosy papierów, karteczek samoprzylepnych i materiałów biurowych. Zdejmij z niego wszystko, z wyjątkiem komputera, drukarki, klawiatury, myszki i telefonu. Odkurz dokładnie biuro, a następnie przejrzyj każdy przedmiot, który znajdował się na nim do tej pory. Zastanów się, jak często używasz każdej rzeczy. Raz dziennie? Raz w tygodniu? Raz w miesiącu? A może nigdy? Jeśli nie używasz danego przedmiotu przynajmniej raz w tygodniu, odłóż go na bok. Połóż na biurku tylko niezbędne rzeczy, a dla reszty znajdź inne miejsce.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Absorbery akustyczne – czym są i kiedy warto z nich korzystać?
Absorbery akustyczne – czym są i kiedy warto z nich korzystać?
O ile o panelach akustycznych słyszał chyba każdy, o tyle precyzyjniejsze hasło „absorbery” brzmi już bardziej enigmatycznie. Czym są więc […]
Zróżnicowane aspekty prowadzenia firmy budowlanej
Zróżnicowane aspekty prowadzenia firmy budowlanej
Stworzenie firmy budowlanej daje bardzo szerokie możliwości w zakresie rozwoju, a także uzyskiwania wysokiego dochodu. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, która dotyczy realizacji usług budowlanych.
Izolacja fundamentów pozioma – czemu jest niezbędna i jakie są jej zadania
Izolacja fundamentów pozioma – czemu jest niezbędna i jakie są jej zadania
Czym jest izolacja fundamentów pozioma i co ma wspólnego z osuszaniem budynku?
Ostatnie wpisy