Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Pracując z domu, warto pamiętać o odpowiedniej organizacji swojego domowego biura. Przestrzeń do pracy, nawet jeśli nie dysponujemy osobnym pomieszczeniem, warto odpowiednio wydzielić. Zwiększy to efektywność pracy i pozwoli skupić się na realizacji wyznaczonych zadań. Konieczne jest również zadbanie o odpowiednie wyposażenie pokoju do pracy. O czym trzeba pamiętać?
Podstawowym elementem części biurowej zorganizowanej we własnym domu musi być wygodne biurko oraz pasujący do niego fotel. Jeśli mamy do dyspozycji jedynie „kąt” do pracy, można pokusić się o biurko narożne, a miejsce do pracy oddzielić za pomocą umiejętnie ustawionych regałów lub parawanu. Trzeba również zastanowić się nad tym, jak wiele powierzchni roboczej jest nam potrzebne. Jeśli pracujemy nie tylko na komputerze, ale również na tradycyjnych arkuszach papieru, zwłaszcza tych w dużych rozmiarach, lepiej wybrać jest większe biurko o szerokim blacie. Dobrym rozwiązaniem jest również specjalna podstawka pod monitor, dzięki której nie będzie on zajmował miejsca w części roboczej blatu.
Krzesło lub fotel, w zależności od własnych preferencji, należy dopasować do wysokości biurka. Sprawdzą się zwłaszcza modele z regulacją wysokości siedziska oraz kąta nachylenia oparcia. Takie rozwiązanie pozwoli łatwiej znaleźć wygodną pozycję i zmniejszyć ryzyko bólu pleców po wielu godzinach pracy. Podłogę zabezpieczyć można matą ochronną, która dodatkowo wygłusza hałas podczas przesuwania krzesła.
Niezbędnym elementem domowego biura jest odpowiednie oświetlenie. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie biurka w pobliżu okna, aby w jak największym stopniu korzystać ze światła dziennego. Koniecznością jest jednak również zapewnienie sobie odpowiedniego oświetlenia samego blatu. Lampki biurkowe zapewnią odpowiednie natężenie światła podczas pracy przy komputerze lub czytania dokumentów. Warto wybrać model z regulowanym ramieniem oraz możliwością zmiany barwy światła. Dzięki różnorodności dostępnych wzorów lampkę można bez trudu dobrać do każdej aranżacji.
Przestrzeń do pracy warto wyposażyć w odpowiednią ilość miejsca do przechowywania dokumentów i artykułów biurowych. Dobrym rozwiązaniem są regały, na których bez trudu ustawić można segregatory z dokumentami lub pojemniki na artykuły biurowe i inne drobiazgi. Trzeba pamiętać, aby rozstaw półek dobrać do wysokości przechowywanych materiałów. Przydać mogą się również niewielkie regały na kółkach, z wysuwanymi szufladkami lub plastikowymi pojemnikami, które wsunąć można pod biurko. Zapewnia on dodatkowe miejsce do przechowywania rozmaitych akcesoriów biurowych, od papieru do drukarki po spinacze i pinezki.
Odpowiednia organizacja miejsca w pracy w domu, niezależnie od tego, czy jest to osobny pokój, czy tylko kąt w salonie, pozwoli na poprawę zawodowej wydajności. Wygodne meble i odpowiednie oświetlenie zwiększą wygodę pracy. Warto o tym pomyśleć, będąc swoim własnym szefem.
Zdjęcie: materiał Klienta.